مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سهم این سازمان از بیمه ‌تکمیلی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بازنشسته در سال ۱۴۰۳، رشد ۲۳۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را تجربه کرده و امروز ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان را سازمان تأمین‌اجتماعی از منابع خود می‌پردازد.

پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان از منابع تأمین‌اجتماعی

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر که به‌عنوان هفته دولت نامگذاری شده است، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رییسی و همه شهدای دولت، رویکرد تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر را زمینه‌ساز توسعه خدمات این سازمان برشمرد و نسبت به استمرار این رویکرد در دولت چهاردهم ابراز امیدواری کرد.

وی ادامه داد: با آغاز دوره جدید مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی، تلاش شد تا تمرکز راهبردی بر مسائل اساسی و چالش‌های سازمان معطوف شود که در این راستا، سه مفهوم «تحول»، «عدالت» و «اعتماد» به‌عنوان ایده مرکزی سازمان و راهنمای عمل تصمیمات و اقدامات در نظر گرفته شد.

وی اعلام کرد: در همین راستا و در گام نخست، ناترازی منابع و بدهی‌های انباشته ناشی از استقراض بی‌رویه بانکی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰، به عنوان مهم‌ترین چالش این سازمان شناسایی و بلافاصله نسبت به رفع آن برنامه‌ریزی و اقدام شد. در همان ابتدا تأدیه بی‌سابقه بدهی نهاد دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی با رقمی بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان انجام شد و از محل آن بزرگ‌ترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی با رقمی بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسویه شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت : در ادامه با توجه به ضرورت تحقق تام و تمام اصول قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر پوشش بیمه‌ای همه آحاد جامعه و همچنین ضرورت تأمین منابع پایدار سازمان، اجرای طرح بیمه فراگیر خانوار ایرانی با جامعه هدف زنان خانه‌دار و دانشجویان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همچنین با رویکرد توسعه پوشش بیمه‌ای در کنار کنترل مصارف سازمان، در حالیکه تا پیش از دوره مدیریتی جدید برای پرداخت ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری، هر ماه بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان استقراض انجام می‌گرفت، امروز سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۱۷ ماه است که ماهانه بالغ بر ۵۳ هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان را بدون استقراض از نظام بانکی و از محل منابع پایدار این سازمان پرداخت می‌کند.

افزایش تسهیلات ضروری بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان

موسوی تصریح کرد: از طرفی در راستای توسعه خدمات رفاهی به بازنشستگان، تسهیلات ضروری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ۷ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ رسیده و تا امروز بیش از ۶۵ هزار نفر از این عزیزان در قالب طرح کرامت رضوی به‌صورت رایگان به مشهد مقدس و زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) اعزام شدند.

وی ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین با باور به این‌که درمان رایگان در مراکز ملکی این سازمان، سپر مبارزه با فقر در حوزه سلامت کشور است، با رویکرد توسعه درمان مستقیم طی کمتر از ۳۳ ماه بالغ بر ۴۳ پروژه عمرانی اعم از ایجاد و توسعه مراکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی را عمدتا در مناطق کمتربرخوردار به مرحله بهره‌برداری رساند و بیش از ۲۱۰ کلینیک کنترل دیابت و فشار خون را در سراسر کشور راه‌اندازی کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بدون شک همه این دستاوردهای بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی، پیش از هر چیز مرهون جهت‌گیری انقلابی و مردمی دولت سیزدهم بود و سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌گر اجتماعی کشور که بیش از ۴۷ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد، اکنون و در مقطع آغاز به کار دولت چهاردهم برخلاف گمانه‌زنی‌های برخی عناصر غافل، نه تنها بحران‌زده نیست، بلکه با وجود برخی موانع و چالش‌ها به بهترین نحو و با تمام قوا در حال خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران است و بی‌شک با استمرار مسیر توسعه خدمت در دولت چهاردهم، بدون شک گشایش‌های بزرگتری در این مجموعه عظیم مردم‌نهاد رقم خواهد خورد که ۴۷ میلیون ایرانی به نحو مستقیم و همه ملت ایران به‌صورت غیرمستقیم از منافع و ثمرات آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.